9 februari 2011

ID Bare Minerals

ID Bare Minerals är bara BÄST!

Jag har inte torr hy utan jag har SUPERfnöske jättetorr 40 + hy vilket innebär att om jag inte har bra produkter, då menar jag rengöring o krämer som hjälper till, så ser jag ut som ett russin.

När jag blev tipsad om ID så tänkte jag att det absolut INTE var något för mig eftersom att det var i puderform...torrt och eländigt.

...men jag hade fetfel.

För det första så är det rena mineraler som bryts ner av sig själva, vilket innebär att man i praktiken egentligen INTE behöver att tvätta av sig skiten...(egentligen, alltså).

Otroligt passande när man är en nattmänniska eller hur?

Det bryts ner helt enkelt!

Det innehåller solskyddsfaktor så att man ständigt är skyddad för solen.
Sedan så är det praktiska att jag endast behöver två burkar.

1. En ljus basburk som har den ljusa allmänna vinter färgen.

2.Burk nummer två är rouge i solpuderliknande färg som heter Warmth och är den bästa, glittrar ej.

3. När jag nu är brun så häller jag bara upp ljust puder i locket på den stora burken, därefter så pepprar jag i lite Warmth och rör runt med den lilla tjocka borsten och WIPS så har jag en ny färg, superoch man slipper olika burkar för olika nyanser.


Rekommenderar det till alla olika själar därute...

Helt outstanding!

Dagens makeup tips!

3 kommentarer:

  1. Ja, jag har också insett att åldern tar ut sin rätt, att den här underbara huden jag hade innan, utan ansträngning, är puts väck. Jag får investera i ID för om jag blir lika slät och snygg som du då JÄVLAR! ;O puss

    SvaraRadera
  2. Tack för tips! Vad använder du för rengöringsprodukter och återfuktningsprodukter? Har du några favoritparfymer?

    Hälsningar Felicia

    SvaraRadera
  3. Får nog börja sminka mig! Kanske får sån fin hy som du? Pussåkram

    SvaraRadera